یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۱۶:۵۱

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت:
تاکید بر تعامل صنعت نفت و محیط زیست در اجرای قوانین و مقررات
ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: باید ارتباط و تعامل میان مدیریتهای HSE شرکت‌های حفاری و همچنین HSE وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار گیرد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، هدایت الله خادمی، در دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوری‌های نوین در مدیریت مواد زائد صنعت نفت با تاکید براین که برآوردی منصفانه از چشم‌اندازهای آتی اقتصاد ایران و فراز و فرودهای نرخ جهانی نفت نیز نشان می‌دهد که در مقاطع بیست ساله و پنجاه ساله آینده، این ماده همچنان نقشی ممتاز در اقتصاد کشور ما ایفا خواهد کرد، افزود: ضروری است که در این چشم‌انداز زمانی، خود را برای مواجهه با چالش‌هایی از جمله مواد زائد حاصل از اکتشاف، استخراج و فرآورش نفت و گاز آماده کنیم. وی گفت: مدیریت پسماند شامل جمع‌آوری، مرتب‌سازی، حمل و انجام فرآیندهای مختلف و در نهایت دفن و یا مصرف دوباره مواد ناشی از عملیات بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های شرکت حفاری شمال در خارج از ایران، در شرق دریای خز، که حتی از نظر قدمت حفاری و توانمندی قابل مقایسه با ایران نیست درعملیات حفاری در دریا شاهد این هستیم که ضایعات حفاری پس از انجام تصفیه ابتدایی و خشک کردن آنها ازطریق جعبه های فلزی (skip) و توسط کشتی به خشکی حمل شده و به این طریق حداکثر دقت برای جلوگیری از انتشار آلودگی به محیط زیست دریایی، در حین فعالیت نفتی انجام می‌گیرد. خادمی تاکید کرد: باید پذیرفت که روش و شیوه مواجهه با مواد زائد ناشی از عملیات حفاری و نفتی در کشورهای جهان، برخاسته از جدیت  آنها در اعمال استانداردهای زیست محیطی و پروتکل‌های منطقه‌ای است. این باور عمومی در جهان توسعه یافته و تنها در بخش‌های صنعتی و صنایعی خاص مثل نفت خلاصه نمی‌شود و به مثابه یک فرهنگ عمومی فراگیر عمل می‌کند.

خادمی تاکید کرد که حضور پیمانکاران خارجی متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی در پروژه‌های نفتی و استفاده از دستورعمل‌های زیست محیطی درپروژه‌های واگذار شده از جمله آزادگان، زمینه‌ساز این شد که حفاری در این مناطق منوط به استقرار سیستم مدیریت پسماند شود و به‌تبع آن باعث ایجاد تحول نسبی در زمینه حفظ محیط زیست گردید. وی افزود: لازم است این سختگیری‌ها برای همه مناطق و در عرصه همه فعالیت‌های بالادستی و پایین دستی نفت صورت پذیرد. خادمی در پایان گفت: باید ارتباط و تعامل میان مدیریت‌های HSE شرکت‌های حفاری و همچنین HSE وزارت نفت با سازمان حفاظت محیط زیست جهت همفکری و پیاده کردن قوانین و مقررات زیست محیطی قابل انجام به معنای واقعی آن در دستور کار قرار گیرد.


  کد خبر : 451
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :